Mar 03, Aprilie 2007 / Romexterra

In 2006, Allianz a continuat sa-si dezvolte profitabil activitatile in Europa Centrala si de Est.

Allianz continua sa inregistreze o tendinta de crestere a afacerilor sale in Europa Centrala si de Est. In aceasta regiune, volumul primelor de asigurare aferente anului 2006 subscrise la nivel consolidat - pe segmentele de asigurari generale si de viata - se ridica la aproximativ 2,7 miliarde de euro. Comparativ cu anul 2005, aceasta cifra evidentiaza o crestere de aproximativ 21 de procente.

"Nu numai ca ne-am mentinut pozitia excelenta pe care o detinem in Europa Centrala si de Est, dar am reusit sa ne asiguram o dezvoltare durabila", a comentat Werner Zedelius, membru in Consiliul de Administratie al Allianz, responsabil cu dezvoltarea activitatilor grupului pe pietele in crestere.

In anul 2006, Allianz a obtinut cresteri semnificative in toate sectoarele in care opereaza. Tendinta de crestere manifestata in anii anteriori a continuat cu succes, atat pe segmentul asigurarilor generale, cat si in ceea ce priveste afacerile de asigurari de viata si sanatate. Toate tarile din zona Europei Centrale si de Est au contribuit la evolutia pozitiva a veniturilor.

Primele brute susbscrise pe segmentul asigurarilor generale cu crescut cu 6,5%, de la 1,774 miliarde euro in anul 2005, la 1,891 miliarde euro in anul 2006. Romania a obtinut cea mai ridicata rata de crestere pe acest segment. Valoarea primelor brute s-a majorat cu circa 33%, de la 220 milioane euro, la 292 milioane euro. Aceasta crestere a fost sustinuta, in principal, de imbunatatirea eficientei vanzarilor, precum si de continuarea dezvoltarii portofoliului de asigurari destinate persoanelor juridice.

Cresterea pe segmentul asigurarilor de viata a fost chiar mai impresionanta. Veniturile din prime s-au majorat cu aproximativ 73 de procente, de la 479 milioane euro in anul 2005, la 828 milioane de euro in 2006. Aceasta evolutie evidentiaza, de altfel, faptul ca regiunea Central si Est-Europeana a inregistrat cea mai ridicata rata de crestere din intreg Grupul Allianz. Polonia a raportat cea mai importanta crestere a vanzarilor pe segmentul asigurarilor de viata, de nu mai putin decat 370%, de la 99 milioane euro la 367 milioane euro. Factorul care a determinat aceasta crestere spectaculoasa a fost asocierea cu succes cu Polish PEKAO-Bank.

In anul 2006, Allianz-Tiriac Asigurari a obtinut o crestere solida a veniturilor din activitatea de asigurari, de peste 30 de procente. Allianz-Tiriac si-a pastrat astfel pozitia de lider pe piata asigurarilor din Romania, cu o cota de piata de aproximativ 20%.
Concomitent, compania a reconfirmat faptul ca se numara printre cele mai profitabile societati locale de asigurari. Pe segmentul asigurarilor generale compania a obtinut un profit operational de 11 milioane euro.

In octombrie 2006, Allianz a lansat o editie limitata a politei de asigurare index-linked in Bulgaria, Croatia, Republica Ceha, Polonia, Romania si Slovacia. Pentru dezvoltarea produsului, Allianz s-a bazat pe experienta din cadrul Grupului, pe alte piete. Mai mult, Allianz a fost prima companie de asigurari care a infiintat o banca in Ungaria, in octombrie 2006. Dupa primele 10 saptamani de functionare, banca a raportat un numar de aproape 20.000 de clienti, demonstrand inca o data succesul si recunoasterea Grupului Allianz ca furnizor international de servicii financiare. Clientii pot beneficia de experienta Allianz in domeniile asigurarilor, bancar si al administrarii activelor.

"Aceasta regiune va continua sa fie unul dintre motoarele de crestere. Luand in considerare potentialul existent, ne asteptam in continuare la rate de crestere a veniturilor din prime formate din doua cifre", a declarat Zedelius, referindu-se la perspectivele de dezvoltare a asigurarilor in Europa Centrala si de Est.

In luna februarie a anului curent, Allianz a achizitionat pachetul majoritar al ROSNO, detinand in prezent aproximativ 97% din actiunile emise de aceasta societate. Cu un volum al primelor de aproape 630 milioane Euro in anul 2006, si o rata de crestere de 44%, compania se situeaza intre primii 3 asiguratori pe piata rusa. Recent, Moody's a acordat companiei rating-ul Baa1. De altfel, Rusia constituie pentru Allianz o piata atractiva, cu un potential ridicat de crestere.

Grupul Allianz este prezent in Europa Centrala si de Est din anul 1989, iar in fosta Uniune Sovietica din anul 1990, activand pe opt dintre cele mai importante piete din regiune. In fiecare dintre aceste state, societatea membra a Grupului Allianz activa in respectiva tara se situeaza in topul celor mai importanti cinci asiguratori locali. Cu o cota de piata aferenta anului 2005 de aproximativ 12% la nivelul consolidat al activitatilor de asigurari derulate in regiune, Allianz este lider de piata intre asiguratorii internationali in Europa Centrala si de Est si se situeaza pe locul secund intre toate companiile de asigurari din zona.

Sursa: Allianz Tiriac Asigurari