Mar 19, Feb 2008 / Ardaf - Asigurari

Daniel Tudor, seful Ardaf: Ne dublam afacerile si scapam de pierderi

Ardaf, una din primele zece companii din piata asigurarilor, si-a propus sa incheie acest an cu prime brute subscrise de 100 de milioane de euro, adica dublu fata de rezultatul inregistrat anul trecut.

"Obiectivul nostru este dublarea primelor brute subscrise. Ca rezultat financiar, probabil ca vom iesi pe zero in 2008", a declarat Daniel Tudor, presedintele ARDAF. Astfel, afacerile Ardaf ar urma sa revina pe crestere, dupa ce anul trecut primele brute subscrise de companie au scazut cu 10%, la 50 de milioane de euro. Tot in 2007 insa, asiguratorul a reusit sa-si reduca pierderile cu 70%, la 10,5 milioane de euro. "2007 a fost un an bun pentru noi, in care ne-am atins targetul principal, si anume diminuarea pierderilor", afirma seful Ardaf. Daniel Tudor spune ca aceste pierderi au fost cauzate de obligatiile din anii trecuti pe care compania a trebuit sa le plateasca in 2007. Asiguratorul a platit anul trecut despagubiri totale de 38,2 milioane de euro. "Acum suntem la zi cu plata despagubirilor", sustine presedintele companiei de asigurari.

Potrivit unor surse din piata, compania va fi vanduta de actionarul majoritar PPF Investments catre joint-venture-ul Generali PPF, "la pachet" cu RAI Asigurari, tranzactia fiind intr-o faza finala. PPF Investments este un vehicul al PPF Group, care a intrat recent intr-un joint-venture cu Generali, entitate care reuneste operatiunile din Europa Centrala si de Est ale celor doi jucatori.

Seful Ardaf si-a propus sa readuca societatea printre primii cinci jucatori din piata in urmatorii doi ani, in conditiile in care dupa primele noua luni ale anului trecut asiguratorul ocupa locul 12 in acest clasament.

"Avem un plan de redresare a companiei pentru trei ani, pe care l-am implementat din 2007 si care se refera la refacerea portofoliului, ocuparea unui loc printre primii cinci asiguratori din piata si imbunatatirea profitabilitatii", spune Tudor.

La sfarsitul anului trecut, portofoliul Ardaf era dominat de asigurari RCA (47%) si auto Casco (31%). Asigurarile de incendiu si bunuri reprezentau 10% din vanzarile totale ale companiei, cele de transport naval - 7%, iar politele de raspundere civila generala - 2%.

"Vom lansa in cursul acestui an produse noi, dar inainte de aceasta vrem sa revedem toate produsele din portofoliu pentru a le adapta conditiilor actuale ale pietei. Nu ne vom axa doar pe RCA, ci vom merge pe campanii pentru toate tipurile de asigurari", explica seful Ardaf. Compania a inceput anul trecut o campanie de repozitionare pe piata, care va continua si in cursul acestui an. "Cred ca deja avem alta imagine in piata, iar structurile de vanzari au inceput sa se miste, lucruri care s-au vazut, in primul rand, in campania RCA", spune Tudor.

Vanzarile asiguratorului in campania din aceasta iarna au crescut cu 170% fata de iarna trecuta, la 30 de milioane de euro. "Campania RCA ne-a adus inapoi foarte multi clienti pe care Ardaf ii pierduse in anii trecuti si pe care vom incerca sa ii fidelizam", afirma presedintele companiei de asigurari. Ardaf a infiintat in urma cu o saptamana primul sau centru de solutionare a daunelor auto, centru similar celor infiintate in trecut de Omniasig si BCR Asigurari. "Vom mai infiinta anul acesta un centru de daune in Bucuresti si poate in viitor si in tara", spune Tudor. De altfel, Ardaf intentioneaza sa se concentreze mai mult pe zona Capitalei, neglijata de asigurator atunci cand compania era controlata de Ovidiu Tender, potrivit presedintelui societatii. "Anul trecut am deschis noua agentii in Bucuresti, iar in 2008 vom mai deschide sapte, urmand sa ajungem astfel la un total de 18 unitati", afirma seful Ardaf.

Ardaf are un capital social de circa 52 de milioane de euro, dupa ce acesta a fost majorat recent cu 10 milioane de euro. "Compania si-a revenit si deocamdata nu mai avem nevoie de majorari de capital", spune Tudor.

Actionarul majoritar al companiei de asigurari, fondul ceh de investitii PPF Investments, a realizat majorari totale de capital de 40 de milioane de euro de cand a preluat compania, la inceputul anului trecut. Cehii au cumparat 56% din Ardaf de la omul de afaceri Ovidiu Tender cu 35 de milioane de euro, iar restul actiunilor, pana la 71%, le-au cumparat din piata.

Ardaf este listata la BVB si are o capitalizare in jur de 54 de milioane de euro.

Compania are 1.300 de angajati si o retea de 200 de unitati teritoriale. Seful Ardaf afirma ca in acest an echipa de top management a companiei va fi completata cu inca doua persoane, pe langa actualii directori generali aduncti Adina Bacioiu si Dan Bordeanu.

Sursa: Ziarul Financiar (Angela Placinta), 20 februarie 2008

Sursa: Ardaf - Asigurari