Mar 11, Septembrie 2007 / ABN AMRO

Campanie de relansare ARDAF

O data cu mutarea sediului central al companiei de la Cluj la Bucuresti, compania de asigurare Ardaf lanseaza, sub sloganul "Pentru zile senine", o campanie integrata de repozitionare.

Campania de repozitionare isi propune sa comunice o schimbare profunda, atat la nivel de imagine, cat si la nivelul schimbare profunda in interiorul companiei, produsa odata cu schimbarea actionariatului si a managementului companiei.

Noua identitate a brand-ului ARDAF exprima schimbarea fundamentala de strategie si a modului de abordare a pietei, a serviciilor, a produselor, este o repozitionare in atitudine, care implica toate nivelele, cu efecte benefice pentru clienti. .


Mesajul Ardaf si, implicit, noile valori asociate marcii vor fi comunicate prin intermediul unui mix larg de canale de comunicare in masa (posturile nationale de televiziune, presa scrisa centrala, panotaj stradal in Bucuresti si in marile orase din tara), precum si prin intermediul unor materiale de promovare si executii diverse la sediile proprii si punctele de vanzare.

Campania de repozitionare implica si relansarea site-ului oficial al companiei, intr-o formula complet schimbata, de natura sa sustina noua identitate corporativa .

Vechea imagine grafica nu a fost modificata in totalitate, simbolul ARDAF pastrandu-se, insa..

Obiectivul principal de comunicare a fost repozitionarea brand-ului si definirea noii personalitati a acestuia prin diferentiere neta in raport cu competitorii: a noua atitudine, o noua abordare, un alt mod de a (ne) gestiona alegerile, un alt tip de relatii interpersonale.
Repozitionarea si relansarea Ardaf e sustinuta de o poveste cu 4 episoade ( 4 spoturi TV), difuzate pe principalele statii nationale, o campanie de presa si publicitate outdoor.
Campania se adreseaza, deopotriva publicului larg ( urban si rural) si comunitatii de business.

Spoturile TV ale campaniei Ardaf pornesc de la sloganul "Pentru zile senine", caruia ii ofera consistenta unui concept puternic, declinat creativ in doua directii complementare.
Prima directie consta in 3 spoturi ilustrind 3 situatii de viata diferite doar in aparenta. Desi personajele si actiunile apartin unor zone distincte ale realitatii, ele au in comun un detaliu esential. Sint fapte de viata in care oricine se poate recunoaste si din care putem intelege ca diferenta intre o zi reusita (senina) si una compromisa sta, de cele mai multe ori, intr-o problema de decizie, de optiune personala, de modul in care ne raportam la propria viata si la ceilalti

Astfel, imaginea de brand Ardaf se asociaza cu ideea de optiune corecta, de alegere fericita, iar spoturile corporate devin reclame la zimbet, relaxare si generozitate.

A doua directie consta intr-un spot total diferit de primele 3 si insista pe un paradox care da conceptului de „Zi senina” o cu totul alta consistenta. Daca primele 3 spoturi erau povesti de viata simple dar pline de continut, cel de-al patrulea nu e o poveste, ci un poem (prin concizie aduce chiar cu un haiku) care spune in imagini graitoare ca "Uneori, o zi senina e atunci cind ploua".

Astfel, conceptul de "zi senina" scapa, printr-o abordare meteorologica, exact de continutul sau meteorologic. O zi senina e o stare pozitiva de spirit, e reflexia unui echilibru interior si, mai ales, e un mod eficient si inteligent de a ne gestiona viata.

Acesta este noul Ardaf.
PPF Investments Group, parte a grupului ceh PPF si unul din liderii pietelor financiare si de asigurari din Europa Centrala si de Est, reprezinta un investitor strategic concentrat pe sustinerea relansarii ARDAF si a repozitionarii sale in elita asiguratorilor autohtoni. De asemenea, Grupul vizeaza consolidarea si dezvoltarea operatiunilor de asigurari desfasurate in Romania.

Sursa: Ardaf - Asigurari